• مقاله
  • 1399/02/25
  • بدون نظر

بازی کنیم و بیاموزیم

 

لید: بازی كردن یكی از نیازهای اساسی كودكان محسوب می شود كه در فرایند یاددهی و یادگیری می تواند موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهم تر از همه یادگیری درکودک شود و او را با مفاهیم دنیای پیرامون آشنا سازد. هدف از بازی افزون بر سرگرمی و لذت، ایجاد روابط عاطفی بیشتر میان کودک و پدر و مادر او و همچنین آموزش مهارت استفاده از حواس پنجگانه و تقویت آن است. بازیهایی كه در این قسمت معرفی می شوند نیاز به ابزار ویژه ندارند و پدر و مادر به راحتی می توانند به کمک کودکانشان وسایل بازی را بسازند (که این خود برای کودک نوعی سرگرمی و بازی است).


انسانها در سنین مختلف به ویژه در كودكی نیاز به بازی دارند، بازی ضمن سرگرم كردن كودك اورا برای ورود به زندگی آینده آماده می كند كودكان با اسباب بازیهای خود نه تنها باز ی می كنند بلكه آن را موجودی جاندار می پندارند كه می توانند آنها را دوست داشته باشند،‌ با آنها درد و دل كنند و استرس خود را به وسیله آنها تخلیه كنند. 


اسباب بازیهای آموزشی مناسب می تواند موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری درکودک شود و او را با مفاهیم دنیای پیرامون آشنا سازد اما این هدف برای همگان کاملا واضح و روشن نیست. بیشتر والدین فکر می کنند که اسباب بازی ها تنها جنبه تفریح و سرگرمی دارند، ‌آنها نمی دانند که اسباب بازی های آموزشی برای کمک به آموزش بهتر کودکان طراحی شده اند و به همین دلیل در انتخاب آنها، بیشتر اسباب بازی هایی که جنبه لوکس و فانتزی دارند برای کودکانشان خریداری می كنند شاید از دیدگاه والدین اسباب بازیهای اموزشی بسیار ساده باشند ولی همین وسایل به ظاهر ساده برای كودكان بسیار ارزشمند است و مهارتهای اساسی زندگی را به آنها اموزش می دهد بنابر این انتخاب اسباب بازی مناسب بسیار حائز اهمیت است. 


 



اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز می دهید!

دیدگاه شما